De Kindertelefoon, onderdeel van Jeugdzorg Nederland, heeft tijdens het Telecommerce Gala van de stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA), een award gewonnen in de categorie ‘Customer Service Online Award’ met de nieuwe, interactieve website met onder meer een jongerenforum.
In totaal streden 19 genomineerde organisaties streden om de Oscars van Customer Service Nederland. De Customer Service Online Award ging naar het bedrijf dat haar klant op de meest effectieve manier in staat stelt het klantcontact, of een deel ervan, online af te handelen. In deze categorie waren behalve De Kindertelefoon ook Essent en T-Mobile genomineerd.
Tot nu toe kon de doelgroep van de Kindertelefoon (8- tot 18-jarigen) via “de Vragenkast” op de website, de chat en telefoon contact opnemen met de Kindertelefoon. Met het nieuwe online forum, dat in samenwerking met inSided, Trinicom en Tomeloos is gerealiseerd, kunnen 13- tot 18-jarigen nu ook op een interactieve ‘social’ manier met elkaar discussiëren en elkaar helpen. Zo krijgen de jongeren antwoorden van leeftijdgenoten die met hetzelfde probleem zitten of er ervaring mee hebben.
Natuurlijk kunnen jongeren ook nog steeds kiezen voor rechtstreeks contact met een medewerker van de Kindertelefoon. De resultaten van de social community zijn nu al zeer succesvol. Er zijn inmiddels ruim 15.000 reacties geplaatst en het forum telt meer dan 2000 leden.
Utrecht – Jeugdzorg Nederland – 26 april 2012