Jeugdigen en ouders zijn tevreden over de hulp en dienstverlening van de medewerkers van Bureau Jeugdzorg Limburg. Dat blijkt uit het cliënttevredenheidsonderzoek dat BJz Limburg in het voorjaar van 2012 heeft gedaan.
Aan 328 cliënten is gevraagd wat zij vinden van de hulp die medewerkers in de jeugdhulpverlening, jeugdbescherming en jeugdreclassering bieden. Jeugdigen geven BJz Limburg gemiddeld een 7,1. Ouders een 6,6. Het rapportcijfer is ongeveer gelijk aan het rapportcijfer in eerdere onderzoeken (2008, 2006 en 2004). Het onderzoek bestond uit ongeveer 35 stellingen.
Uit de antwoorden blijkt dat jeugdigen zich serieus genomen voelen door de hulpverlener en tevreden zijn over het plan van aanpak. Ze geven ook aan dat ze bij een ondertoezichtstelling direct willen weten wie hun gezinsvoogd is. Dit is nu niet altijd mogelijk.
Van de ouders in de jeugdhulpverlening vindt 80% het eerste contact goed met BJz Limburg goed en de medewerker vriendelijk. In de jeugdbescherming en jeugdreclassering zijn ouders het meest tevreden met het plan van aanpak. Ouders geven verder aan dat ze behoefte hebben aan deskundige adviezen en ondersteuning bij het ervoor zorgen dat hun kind onderwijs volgt of werk vindt.
In de Samenvatting clienttevredenheidsonderzoek 2012 is te lezen over welke onderwerpen jeugdigen en ouders tevreden zijn en waar verbetering mogelijk is.